Odnotowałeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Mimo wielu działań, domena nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Wymienione objawy sugerują obciążenie domeny filtrem Google.
Jak działa filtr Google
Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze złych źródeł. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra trwa od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana była np. błędną budową strony, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Jak usunąć filtr ze strony?
Pierwszym krokiem do ściągnięcia filtra Google jest stworzenie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej szkodliwe – działania te ułatwią nam odpowiednie programy takie jak Seo odkurzacz. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Aby wykonać wszystkie powyższe kroki potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.
Kiedy zacząć usuwać linki z Google?
Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno stać się sprawą priorytetową. W czasie trwania blokady domena jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na poważne straty finansowe, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem rady u specjalisty. To z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać sprawę specjaliście.