Pawilony są przydatne w każdej firmie zajmującej się handlem. Stanowią uzupełnienie sklepu stacjonarnego lub też mogą być nadrzędnym punktem sprzedaży. Szczególnie dobrze sprawdzają się w trakcie giełd i podobnych imprez, a ponadto, dzięki łatwemu montażowi i mobilności, mogą być stosowane np. do prowadzenia sprzedaży na sezonowych wyprzedażach lub w miejscowościach letniskowych. By pawilon handlowy dobrze pełnił swoje zadania, winien być właściwie dostosowany do potrzeb użytkownika. Na co więc zwracać uwagę przy jego doborze?
Pawilony handlowe – jak wybrać?
Producenci sprzedają różne rodzaje mobilnych pawilonów handlowych. Każdy z nich zalicza się do jednej z dwóch grup – pawilonów namiotowych lub ze sztywnymi ścianami. Te ostatnie wytwarzane są na przykład z drewna bądź płyty obornickiej. Cechuje je względnie szybki montaż, jednak ich przenośność jest znacznie mniejsza niż pawilonów namiotowych. Są również od nich o wiele droższe, przez co zalecane są raczej do punktów stacjonarnych. Poza tym mogą pełnić funkcję kas biletowych, portierni lub kiosków.
Pawilon namiot – czemu warto go posiadać?
Jeżeli pawilon handlowy ma być często przestawiany lub priorytetem są dla nas koszty, najlepszym wyborem będzie pawilon namiot. Przeciwnie do popularnej opinii, tego typu konstrukcje odznaczają się dużą wytrzymałością, która jest rezultatem zastosowania do ich produkcji wysokiej jakości tworzyw. Zarówno powłoki, jak i rury, z których wyprodukowane są konstrukcje, wykazują odporność na uszkodzenia mechaniczne oraz niekorzystne warunki atmosferyczne. To sprawia, że namiotowe pawilony handlowe, jeśli będą prawidłowo konserwowane, posłużą kilkanaście lat – również przy częstej eksploatacji.