Twoja firma w internecie – jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Twoja firma w internecie – jak znaleźć dobrą agencję SEO?

Agencja SEO. Rzetelna pomoc profesjonalistów

Przedsiębiorstwa i właściciele witryn internetowych, którzy pragną, żeby dotrzeć do pierwszych pozycji w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na co najmniej 3 sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to podejmowanie starań samodzielnie. Nie posiadając doświadczenia w zakresie SEO i nie obserwując systematycznie informacji o zmianach w algorytmie Google, ciężko działać prawidłowo i – co najistotniejsze – skutecznie. Drugie podejście to zatrudnienie na etat specjalisty ds. SEO, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić z uwagi na budżet. Trzeci sposób to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Wydatki zarezerwowane na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Plusem zlecania działań agencji SEO jest to, że nie licząc specjalistów od SEO w zatrudnione są tam też eksperci od grafiki, copywritingu, kampanii Google Ads czy programowania, którzy służą rzeczowym wsparciem w tych kwestiach.

Agencja SEO – przejrzystość jej działań to podstawa

Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Czym kierować się w trakcie doboru podmiotu, która wywinduje do góry naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Rekomendujemy postawić na markę, która istnieje na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, a również tych kreatywnych czy reklamowych, z miesiąca na miesiąc wzrasta, co nie zawsze zapewnia wysoką jakość usług. Współpracując z agencją, która funkcjonuje od minimum dziesięciu lat, można mieć zaufanie, że dysponuje ona dużym doświadczeniem i może w każdej chwili zaprezentować pokaźne portfolio swoich byłych prac. Na stronach agencji SEO często dodawana jest zakładka „Case study”. Zanim sygnuje się umowę wypada przeanalizować opisy takich przypadków, aby wstępnie zobaczyć, jakich efektów można się spodziewać po agencji, a także to dla jakich branż pracowała oraz z jakimi przeszkodami się mierzyła. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: zawiadamia o harmonogramie zadań na najbliższe tygodnie, ale również przesyła raporty z ukończonych działań i ich rezultaty.

Kolejna ważka kwestia to personalizacja oferty i dopasowanie zakresu prac do profilu działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeśli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpowiada w kilka minut, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, powinien to być znak alarmowy. Po otrzymaniu zapytania przedstawiciel kompetentnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, by dopytać o pomocnicze dane o firmie, niezbędne do opracowania dla niej wszechstronnej oferty. To dane, których nie da się odnaleźć tak po prostu w internecie, jak przykładowo informacja o realizowanych uprzednio działaniach SEO oraz o kluczowych dla klienta artykułach lub usługach, które stara się wypromować.

Rozliczenie za efekty – czy to właściwy model rozliczenia z agencją SEO?

Nieufnie powinno się podejść do firm SEO, które sugerują typ umowy z opłatą za wypracowany rezultat. W takim systemie klient rozlicza się z firmą SEO wtedy, gdy słowa kluczowe zdobędą wskazane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top3 czy też pierwszej strony wyników). To w dalszym ciągu stosunkowo popularny rodzaj rozliczeń, jednakże niesie ze sobą wysokie zagrożenie – można wszak osiągnąć natychmiastowy efekt przy pomocy łamania standardów określonych przez Google. Systematycznie uaktualniany algorytm także nie ułatwia dotrzymania obietnic składnych zleceniodawcy, więc dobra firma SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych efektów. Jeśli idzie o opłatę za usługi agencji SEO, to sporadycznie jest ona stała – często w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu niezbędne są większe nakłady finansowe, aby opracować szczegółowy audyt SEO, a następnie wcielać w życie wszystkie wynikłe z niego zalecenia. W kolejnych miesiącach współpracy, jak strona zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania bywają dużo mniejsze.

Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]