Jak poprawić widoczność strony? Warto wypróbować PBN!

Jak poprawić widoczność strony? Warto wypróbować PBN!

Potrzebujesz więcej informacji o pełnej ofercie private blog network? Świetnie trafiłeś! Zajrzyj na pbnmarket.pl.

By odbiorca spostrzegł twoją działalność musisz nie tylko posiadać stronę firmową, lecz także postarać się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony i to czy systematycznie publikowane są na niej kolejne profesjonalne i przydatne dla odbiorcy treści. Jednak nie wolno także zaniedbywać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.

Private blog network – do czego służą PBNy?

PBNy są prywatne, bowiem są tworzone i kierowane przez jeden podmiot (przeważnie przez firmę SEO lub sporą agencję marketingową), który kontroluje jakość udostępnianych tam tekstów. PBNy są często stosowane jako komponent szerokiej strategii marketingowej, co wypada mocno zaakcentować, ponieważ najlepsze rezultaty ich użycia zauważa się w stosunku do stron, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci serwisów nie tylko umożliwiają wygenerowanie znacznej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać to, że ich utworzenie nie jest tanie, a potem należy przeznaczać mnóstwo czasu na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.

Artykuły z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać możliwości PBN

Prywatne sieci blogów świetnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły sponsorowane będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To generalnie każde miejsce w sieci, gdzie przedstawione są istotne dane telekontaktowe firmy – jej nazwa, adres e-mail bądź telefon i adres stacjonarny. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też strona na portalu społecznościowym, profil w internetowym rejestrze biznesowym czy artykuł, pod którym podano firmowe dane kontaktowe.

Kolejna interesująca metoda korzystania z potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów z dodaniem linku do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej jakość oryginalnego artykułu, bowiem odnajdywanie linków do niego na różnych witrynach w sieci postrzegają jako znak, że pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się rzetelne, warte przeczytania teksy. Artykuły z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL, gdzie ważne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych zwłaszcza z doradztwem finansowym, medycyną i doradztwem prawnym, aktualnymi informacjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO