Filtry algorytmiczne i ręczne od Google

Filtry algorytmiczne i ręczne od Google

O co chodzi z filtrami Google?

Filtry i bany Google to nic innego jak kary nakładane na webmasterów, którzy dopuszczają się łamania zasad stworzonych przez Google. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów, czyli filtry ręczne – nakładane przez pracowników Google oraz filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeśli podczas pozycjonowania strony nie stosujesz tzw. metod “black hat”, nie powinieneś martwić się o filtry Google.

Filtr Google i co dalej?

Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują duży spadek w wynikach wyszukiwania. Za najpoważniejsze przekroczenia Google może ukarać zupełnym wyrzuceniem z wyników wyszukiwania. Z reguły spotykane są jednak filtry od Google, które uniemożliwiają osiągnięcie dobrych pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że zawartość strony nie jest indeksowana. Długość trwania kary jest zależna od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są przeważnie na okres 30 dni, algorytmiczne do czasu aż roboty sieciowe znów odwiedzą naszą stronę. Rzecz jasna warunkiem zdjęcia filtrów we wszystkich przypadkach jest poprawienie strony zgodnie z zasadami stworzonymi przez Google.