Gdy posiadasz swój biznes i zakładasz dla niego stronę www, niewątpliwie z czasem rozmyślasz o tym, jakie działania podjąć, aby była ona widoczna jak najwyżej w rezultatach wyszukiwania. To oczywiste wszak, iż dziś widoczność w sieci jest jednym z fundamentów sukcesu, gdyż to właśnie stąd wielu klientów po raz pierwszy dowie się o twojej działalności. Jak wobec tego zatrudnić solidną agencję SEO? Rekomendujemy kierować się podpowiedziami profesjonalistów.
Google doradza, jak wybrać rzetelną firmę SEO
Nie można zaprzeczyć, że cały sektor SEO, czyli działań, których celem jest optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek, pojawiła się i bezustannie rozkwita w zasadzie wyłącznie za dzięki wyszukiwarce Google. Pomimo pojawienia się licznych alternatyw, jak przykładowo Bing, Yahoo lub Yandex, w dalszym ciągu najistotniejsze są pozycje wypracowane w wyszukiwarce potentata z Mountain View. Każdy więc, kto pragnie pozyskać widoczność w internecie, powinien zapracować na swoją pozycję w top 10 w Google. W przypadku usług, gdzie występuje silna konkurencja, na ogół nie jest to osiągalne bez doradztwa zawodowców z firmy SEO. Google postanowiło pomóc osobom, dla których koncepcja SEO jest nowością, i zamieściło krótki film o tym, jak znaleźć dobrą agencję SEO.
Cechy rzetelnej agencji SEO zdaniem Google
Maile Ohye, pracownik, Google z ponad 10-letnim stażem, w prosty sposób objaśnia, jak zatrudnić solidną agencję SEO, wymieniając wśród głównych cech między innymi:
- rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od poznania, jak działa biznes klienta, jakie są jego cele i kto jest jego najsilniejszą konkurencją,
- zdolność szacowania czasu oraz budżetu koniecznego do zakończenia zakładanych wdrożenia,
- zagwarantowanie stronie opieki technicznej i prowadzenie działań nad podniesieniem jej użyteczności,
- nieprzerwana kontrola stanu strony i regularną analizę jej statystyk,
- udzielenie stronie wsparcia technicznego oraz praca nad podniesieniem jej użyteczności,
- zadbanie o ogólną widoczność strony www, a nie wyłącznie zdobywanie pozycji w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe.
Pracownica firmy Google podkreśla także, że solidna agencja SEO nigdy nie obieca rewelacyjnych rezultatów z dnia na dzień, bowiem optymalizacja strony internetowej jest procedurą długotrwałym, w szeregu przypadków dającą namacalne efekty dopiero po kilku miesiącach pracy.